Ovanlig vecka i skolan



Vi jobbar inte med några blommor alls den här veckan. Känns lite konstigt men samtidigt så har vi en massa andra roliga saker och föreläsningar inplanerat. Igår kom biologen Susanna Wiigh-Mäsak till oss påbyggnads elever och talade om skadedjur. Hur man förebygger och bekämpar dom, vad för sorts jord och näringsmedel man ska köpa osv. Ekologiska metoder och medel på allt såklart. Jag tycker att denna kvinnan är så inspirerande och en förebild (och väldigt rolig!)

Innan jag styrde in på floristyrket så funderade jag på att läsa något inom miljö, och Susanne har fått mig att vilja lära mig ännu mer om det igen. Får kolla upp om det finns några intressanta kurser till hösten om det inte dyker upp något jobb.. Om ni vill kolla och läsa vad Susanne sysslar med gå in på: www.grönskan.se och www.prolifera.se

Idag kom den duktiga floristen Hanna Björk och undervisade i konst och stilhistoria. Det är en kort kurs med inriktning på blommor och floristyrket, från antiken och fram till nutiden. Mycket roligt!
Även hon försökter tänka och göra ekologiska val i sitt yrke. Fick lite tips och ska fråga om fler vid nästa föreläsning.

Nu måste jag räkna på det sista i inlämningsuppgiften i marknadsföring/företagsekonomi. Sen är den kursen klar :)

© Alla bilder som visas är Copyright skyddade och får inte kopieras utan min tillåtelse.
0 kommentarer



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: