Tejpad brudbukett



 

 

 

 

En tejpad brudbukett som tog hela dagen att göra. Det var precis att jag hann klart. Önskar att jag hade haft lite mer tid och inte var så stressad på slutet. Då hade den kunnat bli ett snäpp bättre. Den här varianten av brudbukett är inte så vanlig i Sverige. På grund av arbetstiden som krävs kostar en tejpad brudbukett mer och därför väljer många blivande brudar andra alternativ.

Det finns många fördelar med en sådan brudbukett, blommorna får en mycket bättre fasthet än oasis och i en handbunden brudbukett kan handtaget med stjälkarna bli så tjockt och obekväm att hålla. I en tejpad klipper du av alla stjälkar och handtaget består av tekniktrådar. Den blir så mycket lättare och är jätteskön att hålla! Ska se om jag kan lägga upp bilder och skriva om de olika momenten i ett inlägg framöver.


© Alla bilder som visas är Copyright skyddade och får inte kopieras utan min tillåtelse.
1 kommentarer



Kommentarer

Postat av: AnnaSmyckeform

Jättesöt :)

SKRIVET DEN 2012-03-28 KLOCKAN 22:46:24
URL/Bloggadress: http://annasmyckeform.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: