Uppdraget på Stena-båten: Blomsterbinderier inför Alla hjärtansdag




Igår hade jag och min skolklass vårat uppdrag på Stena-båten. Det gick jättebra och allt flöt på fint. Vi hade två visningar, en på resan mot Frederikshavn och en på hemresan. Temat var "Alla hjärtans dag" och vi gjorde buketter, olika dekorationer, solitärblommor och brudbuketter i kärlekens tecken,färger och former. Min uppgift var en rund brudbukett i oasis-handtag. Jag älskar att göra bröllopsbinderier! Det kräver en mycket bra planering, god stickteknik, att man är nogrann och har tid. Det sistan nämnda var precis det som var lite ont om. I en timme skulle vi stå på scenen och göra våra uppgifter och sedan ha utlottningen av våra alster. När jag gör brudbuketter brukar det ta längre tid än en timma så därför var jag lite nervös (och sen är ju jag inte någon teaterapa som gillar att stå på scen heller) Men det gick bra, hann dock inte själv ta kort på den. Ska få blider som mina klasskamrater tagit så nästa vecka läggs de upp på bloggen.

Det var ett stort projekt redan andra veckan i skolan. Vi kommer att göra fler uppdrag under terminen, bland annat vara med på Lisebergs trädgårdsdagar. DET ska bli spännande!!


© Alla bilder som visas är Copyright skyddade och får inte kopieras utan min tillåtelse.
0 kommentarer



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: